Mozgásfejlesztő csoport speciális nevelési-oktatási céljai, feladatai, eszközeiMozgásfejlesztő csoportunk 1-8. osztályfokig biztosít integrált oktatást halmozottan sérült, mozgás –és értelmi fogyatékos tanköteles korú gyermekeknek. Az oktatás-nevelés akadálymentes környezetben valósul meg. A tanulók a Szakértői Bizottság, illetve a Mozgásvizsgáló Bizottság javaslata alapján kerülnek az intézmény Mozgásfejlesztő csoportjába. A csoport összetétele heterogén, vannak tanulók, akik a tanulásban akadályozottak tanterve szerint haladnak, illetve vannak gyermekek, akik az értelmileg akadályozottak tanterve szerint. A tanulók folyamatos, intenzív mozgásfejlesztést kapnak, egyéni, illetve csoportos formában. A gyermekek mozgásigénye, indítéka eltérő, így a közös tornában ötvözzük a mozgásnevelés passzív, aktív, illetve a vezetett aktív eljárásait egyaránt. A konduktív nevelés folyamatában a mozgás fejlesztése nem különálló feladat, hanem a nevelő-oktató munka szerves része, mely a napirend során komplexen valósul meg. A gyermekek összevont mozgásfejlesztése a mozgássérülésük, értelmi képességeik különböző foka illetve a társuló tünetek miatt körültekintő differenciálással és hosszabb idő alatt oldható meg, mivel szinte minden gyermek állandó segítséget igényel. Az egyéni célok a sérülés mértéke és a társtünetek miatt nagyon különbözőek. A gyerekekkel számos játékos, mozgásba, cselekedtetésbe ágyazott feladatot végzünk. Fontos a több érzékszerv bevonásával történő tapasztalatszerzés. Az oktatás során elegendő időt, gyakorlást, eszközt és motivációt biztosítunk. Csoportunk gyerekeire a közös énekelés, mondókázás és a zenehallgatás nagyon lelkesítően hat. A fejlesztési elvünk A konduktív pedagógiát és a szomatopedagógiai eljárásokat (masszázs, bazális stimuláció) ötvözzük, hogy tanulóinknak minél sokrétűbb fejlesztést biztosítsunk a napi pedagógiai tevékenység során, valamint, hogy élménytárukat gazdagítva szerezzenek tapasztalatokat, amelyeket a későbbiekben is hasznosítani tudnak. A gyerekek önismeretének fejlesztése, a pozitív énkép erősítése a pedagógiai tevékenység kiemelten hangsúlyos területei a mozgásfejlesztés mellett. Kiemelt figyelmet fordítunk a cselekvéshez szükséges indítékra, illetve a cselekvésbe ágyazott tanulásra, gyakorlásra. Fontosnak tartjuk, hogy a tanulók életkorának, értelmi képességeinek megfelelő ismereteket nyújtsunk a sérülésükről, a legfontosabb egészségügyi szabályok betartásáról, a korrekció lehetőségeiről. Célunk
Feladatok
Feltételek A gyermekek fejlesztésének mind személyi, mind tárgyi feltételei jók. A fejlesztőeszközöket folyamatosan bővítjük, színesítjük. Csoportunk gyerekei számára 2014/2015-ös tanév óta éves ortopéd vizsgálat és segédeszköz készítés vált biztosítottá az LBT Kft. közreműködésével. |