AZ INTÉZMÉNYÜNK MÚLTJA„Tiszteld a múltat, hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn!” A múlt szerves része minden intézmény jelenének, ezért ismeretét és tiszteletét nagyon fontosnak tartjuk. Kőbányán az iskolaviszonyokat sokáig az elmaradottság jellemezte, amit jól tükröz, hogy egészen 1856-ig nem volt a kerületnek saját iskolája. A fogyatékos gyermekek intézményes ellátásának kezdetei is csak a múlt századra nyúlnak vissza. 1938. Az iskola megkezdte működését, akkor a kerület általános iskolája volt. Az átlagosnál lényegesen gyengébb képességű, – a kor szakkifejezésével élve – értelmi fogyatékos tanulók 1947-től 1956-ig a kerületi általános iskolák külön osztályaiban, többnyire elszigetelten és mostoha körülmények között tanultak. 1956. A gyógypedagógiai osztályokból 1956. szeptember 1-jével alakították meg a Gém utcában– akkori néven – a kisegítő iskolát, ahová enyhe értelmi fogyatékos tanulók jártak. Az alapítás célja a kőbányai enyhén értelmi fogyatékos gyermekek intézményes oktatási-nevelési ellátása volt. A kerület igényeinek megfelelően az "anyaiskola" mellett úgynevezett kihelyezett osztályok működtek a Maglódi úti, a Salgótarjáni úti és az Óhegy úti Általános Iskolákban. 1969. 1969 szeptemberében még csak az enyhe értelmi fogyatékos gyerekek nevelését és oktatását látta el a Gém utcai intézmény. Selmeczi László – az iskola első igazgatója – kezdte kialakítani a középsúlyos értelmi fogyatékos gyerekek számára a foglalkoztató tagozatot bejáratos jelleggel, minden évben 1-1 osztályt fejlesztve.
1979. Az 1979/80-as tanévben a 8. csoportot befejező középsúlyos értelmi fogyatékos gyermekek számára Munkára Felkészítő Tagozat indult. 1980. A Gém utcai épület felújítási és bővítési munkái 1980-ban kezdődtek. Az újjáépített Gém utcai intézménybe 1982-ben költözhettek vissza a tanulók. Itt működik jelenleg is az iskola. Az iskola épületét már a tervezés során a fogyatékos tanulók igényeihez igazodva alakították ki, így az átadásra került iskola a főváros legkorszerűbb – akkori elnevezés szerint – kisegítő iskolája lett. Az épület esztétikus adottságai biztosították a tárgyi feltételeket; a rendet, a tisztaságot, a nyugalmas és derűs légkör kialakításához, a harmonikus, otthonos iskolai élet megteremtéséhez. 1982. Az 1982/83-as tanévben, a középfokban súlyos értelmi fogyatékos gyermekek óvodáját és összevont csoportjait hozták létre. 1985. Az igazgató 1985. szept. 1-jétől Nagy Zoltán lett, aki Selmeczi László nyomdokait
követve folytatta az intézményi profilbővítést.
1987. 1987-ben speciális nevelési-oktatási programmal indult az Erdei Iskola az enyhén értelmi fogyatékos 1-8. osztályos tanulók részvételével. A program az évek folyamán folyamatosan bővült a középfokban súlyos értelmi fogyatékos, a mozgássérült, majd a logopédiai osztályok részvételével. 1989. A mozgássérült tanulók mozgásállapotának javítására 1989-ben konduktori státuszt kapott az intézmény. 1990. Fokozottan hátrányos helyzetű tanítványaink esélyegyenlőségének megteremtése érdekében 1990-ben létrejött a Mentőöv alapítványun, amelynek hozadékából elsősorban Erdei Iskolánk fenntartási költségeinek fedezése volt.
1992. Ugyanebben az épületben indult be a konduktív pedagógiai csoport, amelyet jelen pillanatban Mozgásfejlesztő csoportnak hívunk. 1999. A Zágrábi úti épületben autista csoport indult, az intézmény nyolcadik profiljaként. 2005. Önkormányzati döntés értelmében a Zágrábi úti épületből ki kellett költözni, így az ott lévő 3 három csoport – a megfelelő átalakítások után – az „anyaépületben” került elhelyezésre. 2007. Kilencedik profilként került bevezetésre a fordított integráció, amelynek keretében a Nevelési Tanácsadó javaslata alapján a 70-80 IQ-val rendelkező tanulók a tanulásban akadályozott tagozat osztályaiban integráltan tanulnak. 2013. Nagy Zoltán igazgató nyugdíjba vonulás után 2013. október 1-tól Fehér Gyöngyi lett az igazgató, akinek vezetésvel megszervezésre került az utazótanári hálózat, amely a kerület többségi óvodáiban, általános iskoláiban integráltan nevelt-oktatott sajátos nevelési igényű gyermekek/tanulók habilitációs-rehabilitációs fejlesztését végzi.
2016. 2016. február 20-tól az intézmény igazgatója Némethné Varga Ibolya. Az elmúlt 5 év legfontosabb eredményei:
|